października 26, 2020

Kurczak po meksykańsku


Lubimy wyraziste potrawy z dużą ilością aromatycznych przypraw. Równocześnie takie, które robi się szybko i nie wymagają zbyt wielkich umiejętności kulinarnych. Od dawna jemy to samo, więc nasze obiady muszą być dostosowana pod wszystkich domowników. Tym razem, więc kurczak po meksykańsku w wersji złagodzonej, z frytkami z batatów i marchewki oraz sałatą z pomidora. Obiad w sam raz dla roczniaka i całej rodziny.
- 500 g piersi z kurczaka
- 1 czerwona papryka
- 1 cebula
- przyprawy : słodka papryka, imbir, tymianek, pieprz, czosnek, oregano (według uznania, ja dałam każdej po łyżeczce)
- olej do smażenia
- do wersji bardziej pikantnej można dodać chilli oraz ostrą paprykę
 
Kurczaka umyć, pozbawić błonek, pokroić, przyprawić i wymieszać. Cebulę oraz paprykę umyć i pokroić. Przełożyć mięso wraz z warzywami na rozgrzaną patelnie i smażyć ok. 10 minut. Następnie dusić pod przykryciem ok. 15 minut (ja dodałam 0,5 szklanki wody, ale nie jest to konieczne).

Frytki:
- 1 batat
- 1 duża marchewka
- przyprawy : słodka papryka, tymianek
- olej

Warzywa umyć i i pokroić w słupki. Skropić odrobiną oleju, posypać przyprawami i wymieszać. Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok. 50 minut.

Sałatka:
- pomidor
- 3 łyżki jogurtu naturalnego
- 1 łyżeczka kolenrdy

Pomidora sparzyć, zdjąć skórkę i pokroić w kostkę. Dodać jogurt oraz kolendrę, wymieszać. W wersji dla dorosłych można dodatkowo doprawić solą i pieprzem.

Smacznego :)

12 komentarzy:

  1. Pycha :) Uwielbiam takie batatowe fryteczki (niestety lubię je sporo solić, zwłaszcza gruboziarnistą solą). Od pewnego czasu myślę też poważnie o takich talerzach - mąż i córka nie znoszą kiedy miesza się jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis jak najbardziej na tak!
    Jestem ciekawa jak smakują frytki z batatów, koniecznie muszę sobie takie sporządzić :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje smaki! Z chęcią wypróbuję ten przepis. Podoba mi sie też talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pycha, bardzo lubię takiwle dania 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Oki ciekawy przepis, a ja lubię takie smaki. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być bardzo smaczny :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © Dziombelkowo , Blogger